[Kernenergienieuws] Woensdag Middelburg: tegen nieuw nucleair risico

Laka Foundation laka
Ma Mrt 14 10:03:34 UTC 2011


Fukushima en de consequenties voor ons.
Geen nieuw nucleair risico in Zeeland!

Nee, een aardbeving van 8.9 is in Zeeland niet te verwachten. Maar in  
Japan weten ze dat er grote aardbevingen komen en zijn de  
kerncentrales er uitstekend op voorbereid. Tenminste, dat zeiden ze  
tot afgelopen vrijdag. Waar zouden kerncentrales allemaal nog meer  
tegen kunnen, en wat eens niet waar blijkt te zijn? We weten niet wat  
er gaat gebeuren, of dat nu natuurrampen zijn of menselijk falen. De  
risico's zijn gewoon te groot en de noodzaak om die te nemen afwezig!

Vandaag, maandag, zijn er al in ruim 200 plaatsen in Duitsland  
'Mahnwache', wake's om te manen met kernenergie te stoppen, en  
woensdag is er in Middelburg een demonstratie om Delta te laten zien  
dat we geen nieuwe kerncentrales willen: geen nieuw nucleair risico in  
Zeeland!

Woensdag 16 maart: Middelburg, 12.30 NS station.
Je kunt ook in je eigen stad een wake organiseren, laat het ons weten  
en we zetten het op de site en sturen het rond.

Via deze link een kaartje hoe 20km evacuatie er in Zeeland uit zou zien.
www.laka.org/pics/20km_rond_Borssele.jpg

-- 
Stichting Laka
Ketelhuisplein 43
1054 RD Amsterdam
www.laka.org
www.kernenergieinnederland.nl




Meer informatie over de Kernenergienieuws maillijst