[Kernenergienieuws] 17 januari 2013
Laka Foundation
laka
Do Jan 17 10:22:32 UTC 2013
Vandaag:
** Beslissing over heropstarten Tihange en Doel uitgesteld
** De PVV fulmineert verder
en nog even een herinnering:
a.s. zondag heel veel informatie over nieuwe campagne en andere
interessante zaken op de vergadering van het Landelijk Platform tegen
Kernenergie, 14 tot 16 uur Vergaderruimte-Utrecht, 9 minuten lopen
vanaf CS. Voor route zie:
http://www.vergaderruimte-utrecht.nl/?page_id=132
Geef je op via secretariaatLPTK op gmail.com
-----------------
** Beslissing over heropstarten Tihange en Doel uitgesteld
Volgens de Belgische krant De Standaard wil FANC (het Federaal
Agentschap voor Nucleaire Controle), meer informatie en tests voordat
ze gaan beslissen of Doel 3 en Tihange 2 opgestart mogen worden. Ze
liggen beide stil na de ontdekking van scheurtjes. Volgens het artikel
in de Standaard (16 januari) kan het maanden duren, omdat opnieuw test
gedaan moeten worden onder druk en dan geanalyseerd moet worden of dat
invloed heeft op de haarscheurtjes (8000 in Doel 3 en 2000 in Tihange
2).
Het FANC heeft, zo wordt vermeld, geen elementen gevonden voor
definitieve sluiting van de reactoren. Niet zo verwonderlijk als je je
realiseert door wie de FANC wordt geleid (ex-directeur van
kerncentrale Doel) en dat er alleen maar mensen uit de nucleaire
industrie in de onderzoekscommissie zitten.
In elk geval is het rapport van de commissie, dat midden januari
verwacht werd, uitgesteld.
Gisteren overigens in het Kamerdebat over (o.a) duurzame energie,
verzekerde minister Kamp dat er in Limburg geen extra maatregelen
genomen hoeven te worden in verband met een mogelijke kernramp in
Tihange. Er wordt voldaan aan alle voorwaarden: schuilmogelijkheden
die zouden ontbreken, zijn er namelijk toch, en wel omdat er ook
chemische industrie is in Limburg.
Link naar artikel in De Standaard
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130115_00434983
(nog een blog over de demonstratie in Maastricht, afgelopen zaterdag:
http://lijnievanwijk.wordpress.com/2013/01/13/demonstreren/)
--------------
** De PPV
We willen het jullie niet onthouden: vermakelijke lezen, ware het niet
dat het komt van de woordvoerder van de partij die, als we het goed
begrijpen , nu de grootste is in de peilingen (voor wat dat waard is).
Het komt uit een (nu pas gepubliceerd) voorlopig verslag van een
algemeen overleg op 29 november over internationale klimaatafspraken.
De heer De Graaf (PVV): Voorzitter. Duurzaamheid, maar ook klimaat, zo
heet de nieuwe god en CO2 is de duivel. CO2 zorgt voor opwarming van
de aarde en de mens is daar schuldig aan. Industrie en auto's zijn de
nieuwe hoer van Babylon, gezeten op de rug van het beest met de zeven
koppen. Dat beest moet worden verslagen. Dit is een kleine
samenvatting van wat er in de begroting en in het regeerakkoord staat.
Was het niet links Nederland dat na de oorlog Nederland een toekomst
wilde geven zonder religie? Liep links Nederland niet voorop in de
emancipatiebewegingen en moest niet alles dat riekte naar religieuze
beleving zwart worden gemaakt, bespot, beschimpt en afgeschaft?
Marxisme, socialisme, dat moest de nieuwe standaard worden. Iedereen
even arm, behalve de linkse elite natuurlijk. Toen het socialisme
begin jaren negentig van de vorige eeuw verslagen leek, zocht links
een nieuwe manier om het volk eronder te houden. De partijkantoren van
PvdA, GroenLinks en de SP werden groen geschilderd, later gevolgd door
overig links inclusief de VVD. Groen is in, groen is hip, met groen
moet iedereen het maar doen.
Het groensocialisme, ook wel ecologisme genoemd, is de nieuwe
standaard, inclusief religieuze aspecten zoals schuldbesef, de
dreigende apocalyps, nieuwe deugden zoals klimaatneutraliteit, groene
energie en duurzaamheid, maar ook het verbieden van allerlei zaken
zoals de gloeilamp. Is de staatssecretaris ook voor een keuze uit twee
soorten brood, twee soorten fruit en twee soorten auto's? Deze laatste
misschien niet.
Het groensocialisme, gestoeld op de frauduleuze hockeystickrapporten
van het IPCC en de leugens van de nieuwe messias Al Gore, heeft zich
diep genesteld in de eerder genoemde politieke partijen. Het is een
bron van inkomsten voor de subsidiemaffia, die na de zure regen, het
gat in de ozonlaag en het verzet tegen de CO2-vrije kernenergie een
nieuwe vijand vonden in CO2. De volgende vijand, fijnstof, staat
alweer voor de deur.
Follow the subsidie, dat is de enige waarde die de CO2-taliban aanhangt.
(tot zover)
--
Stichting Laka
Ketelhuisplein 43
1054 RD Amsterdam
www.laka.org
www.kernenergieinnederland.nl
Meer informatie over de Kernenergienieuws
maillijst